سادگی در طراحی لوگوگرافیکلوگو

اهمیت سادگی در طراحی لوگو ؟

By جولای 29, 2018 بدون دیدگاه

همانطور که در مقالات گذشته گفته شد ، لوگو اولین و مهمترین عنصر در معرفی برند محسوب میشود ، بنابراین یک لوگوی اصولی از تاثیرگذاری بالاتری برخوردار خواهد بود و میتواند نقش بسیار مهمی در مسیر پیشرفت برند شما داشته باشد. سادگی جز قواعدی ست که الزاما یک لوگو به آن نیاز دارد ، در ادامه مختصری از اهمیت سادگی در طراحی لوگو بیان میکنیم.

تعریف سادگی در طراحی لوگو :

سادگی در هر زمینه میتواند تعاریف متفاوتی داشته باشد اما به طور کلی و در مبحث طراحی لوگو اینگونه معنی میشود : هرچه ساده تر و خلاقانه تر . در این تعریف نکته ی مبهمی وجود ندارد اما در عین حال ، نمیتوان گفت هر لوگویی که از سادگی برخوردار نیست نمیتواند موفق باشد به این دلیل که طراحی لوگو از قواعد بسیاری پیروی میکند اما مطمئنا سادگی قدرت تاثیرگذاری و موفقیت آن را دو چندان خواهد کرد. مخاطبان نه زمان و نه علاقه ای برای تحلیل یک لوگوی پیچیده ندارند و دراینجاست که سادگی در طراحی اهمیت پیدا میکند .  همچنین سادگی میتواند مسیر طراحی پک کامل برندینگ را هموار کند و در نهایت یک بسته ی عالی برای مسیر پیشرفت برند شماست.

چرا به لوگو نیاز داریم :

جواب این سوال ساده ست . زمانی که شما کسب و کاری را آغاز و محصول یا خدماتی ارائه میکنید ، برای معرفی آن به مخاطبین فقط چند ثانیه فرصت خواهید داشت. بنابراین بهترین راه برای معرفی ، جلب نظر مخاطب در کمترین زمان ممکن برای رجوع به برند شما و جلب اعتماد آن چه راهی ست؟ مطمئنا در عصر حاضر با فراگیر شدن طراحی لوگو و همچنین کم حوصلگی مخاطب برای تحلیل برند شما ، بهترین راه یک نماد (تصویر) برای معرفی خواهد بود. یک تصویر که مفاهیم زیادی را در سادگی خود گنجانده باشد . یک تصویر ساده ، خلاقانه و سوال برانگیز بهترین راه برای جلب نظر مخاطب در کمترین زمان ممکن است ، بعد از آن اعتماد سازی شکل میگیرد و در نهایت یک مشتری وفادار خواهید داشت. زمانی که مخاطب به مرحله ی سوم (اعتماد) رسید ، زمان بیشتری برای معرفی برند خود در اختیار دارید.

مثالی در اینباره :

کاملا مشخص است که یک تصویر ساده و سوال برانگیز ، مخاطب را ترغیب میکند که میتواند به سرعت مفهوم آن را دریابد و کار سختی پیش رو ندارد . سوالی که در ذهن مخاطب از یک تصویر ساده و خلاقانه مطرح میشود ، کلید موفقیت لوگوست که باعث بخاطر سپاری آن خواهد شد. طبیعتا تحلیل یک طرح ساده و سوال برانگیز از دید مخاطب کار سختی بنظر نمیرسد و از طرفی رسیدن به پاسخ این سوال میتواند برای او جذاب باشد. لوگو به همین راحتی مسیر موفقیت برند شما را هموار میسازد.

اگر به لوگوی اپل دقت کنیم ، فقط یک سیب است ، اما چرا سیب ؟ این لوگو به گیلاس هم میتواند شبیه باشد ، نکته به سادگی در این لوگو مشهود است و آن قسمت گاز زده ی سیب است. مخاطب در نگاه اول با توجه به ارتباط مستقیم نام برند با لوگوی آن ، میداند که این یک سیب است و قسمت گاززده ی آن یک سوال در ذهن مخاطب ایجاد میکند که چرا ؟ چرا این سیب گاز زده ست. همین سوال کافی ست که یک طرح ساده در حافظه طولانی مدت ثبت شود و به راحتی یادآوری شود. نکته ی بخش گاززده ی سیب اپل اینجاست که اگر در جایی به تنهایی از لوگو (بدون نام برند) استفاده شد ، مخاطب آن را با گیلاس اشتباه نگیرد . شاید این ساده بنظر برسد ، اما مطمئنا برای طراحی و اجرای این استراتژی در برندینگ نیاز به یک ذهن خلاق وجود دارد. پس همانطور که گفتیم ، سادگی توأمان با خلاقیت میتواند موفقیت لوگو را تضمین کند .

به طور کلی ، اهمیت “سادگی توأمان با خلاقیت” در طراحی لوگو شامل موارد زیر میشود :

  • ترغیب مخاطب به تحلیل لوگو
  • کمترین زمان و تلاش برای تثبیت در ذهن مخاطب
  • امکان استفاده در ابعاد کوچکتر و ساخت مهر که بسیار حائز اهمیت است
  • ریدیزاین و بازسازی مجدد لوگو
  • بخاطر سپاری و یادآوری آسان که بسیار مورد اهمیت است
  • هموارسازی مسیر برای برداشتن گام های بعدی رجوع به برند
  • مخاطب پسند تر

کپی برداری از مطالب سایت فقط با لینک به منبع مجاز است 

منبع : لوگومستر

 

admin

Author admin

More posts by admin

دیدگاه شما چیست؟