طراحی لوگوگرافیکلوگو

نکاتی که قبل از طراحی لوگو باید بدانید

By آگوست 4, 2018 بدون دیدگاه

پیش تر در مورد اهمیت طراحی لوگو در معرفی برند گفتیم و میدانیم که لازمه ی شروع کسب و کار ، معرفی برند است و بهترین و موثرترین راه در عصر حاضر طراحی یک لوگوی ساده و مرتبط با زمینه فعالیت برای معرفی ست. ناگزیر باید از یک لوگو کمک بگیرید که میتوان گفت این تنها راه ممکن است. بنابراین ، مهم است قبل از طراحی لوگو نکاتی را بدانید ، ما در این پست به سوالاتی در اینباره پاسخ میدهیم.

1- ما استارت آپ هستیم ، نقش لوگو در موفقیت ما چقدر است؟ (بادرنظر گرفتن هزینه طراحی آن)

اغلب استارت آپ ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا کمترین هزینه را برای طراحی لوگو اختصاص میدهند که این موضوع غالبا به سرمایه کم شروع کسب و کار مرتبط است . گفتنی ست که هزینه طراحی یک لوگوی حرفه ای در مقابل هزینه های شروع فعالیت بسیار کم و همچنین متناسب است اما از آنجایی که اهمیت لوگو در موفقیت برند شناخته شده نیست کمترین سرمایه را برای آن اختصاص میدهند و ترجیح میدهند که این مبلغ را برای دیگر اجزا درنظر بگیرند. آسان ترین و سریع ترین راه برای بخاطر سپاری و یادآوری ، جلب نظر مخاطب ، اعتمادسازی و رجوع مخاطبان به برند شما در اولین ملاقات تنها و تنها به عهده ی لوگو خواهد بود. بنابراین در جواب سوال بالا باید گفت « هرگز کسب و کاری را بدون داشتن یک لوگوی خوب استارت نزنید! » . هزینه ای که شما برای طراحی لوگو اختصاص میدهید ، سرمایه گذاری ست.

2- آیا صرف داشتن یک لوگوی خوب موفقیت برند را تضمین میکند ؟

گفته بودیم که موفقیت برند به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله ، کیفیت خدمات و محصولات ، پشتیبانی ، خدمات پس از فروش و … بنابراین تنها یک لوگوی خوب نمیتواند خدمات پس از فروش شما را برای مشتری ضمانت کند! لوگو بازتابی ست از ماهیت برند شما که شامل تمام موارد مذکور میشود . لوگو هویت برند شما را به تصویر میکشد . به این دلیل از لوگو به عنوان مهمترین عامل در موفقیت برند یاد کردیم چون پرچم دار برند شماست . اگر محصول و خدماتی را ارائه میدهید ، به یادآوری کیفیت و دیگر جزییات مرتبط با برند شما به عهده ی لوگو خواهد بود. مخاطبان ، ویژگی های منحصربفرد هر برند را با یک تصویر ساده (لوگو) به ذهن میسپارند. لوگو مهمترین عامل است اما بدون خدمات و یا محصول با کیفیت نمیتواند مسیر پیشرفت را هموار کند. گفتنی ست : بیشترین نقشی که لوگو در اولین ملاقات ایفا میکند ، اعتمادسازی ست و این امر اهمیت داشتن یک لوگوی خوب و حرفه ای را دوچندان میکند.

3- کسب و کار ما کوچک است ، چقدر برای طراحی لوگو هزینه کنیم ؟

کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار ارتباطی به جایگاه لوگو در موفقیت برند نخواهد داشت. جایگاه لوگو همواره ثابت است . گفتیم که لوگو در درجه اول مسئولیت اعتمادسازی برای رجوع مخاطبان به برند شما را به عهده دارد ، بنابراین کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار نباید در کیفیت لوگو تاثیرگذار باشد. شاید برای طراحی یک لوگوی خوب بتوان مرجعی با کیفیت مطلوب و تعرفه پایین تر یافت.

4- آیا میتوان در شروع فعالیت از لوگوی رایگان استفاده و در آینده برای طراحی هزینه کرد؟

تصمیم به عهده ی شماست که قدم اول را چگونه بردارید . لوگو جزء مواردی ست که تغییر آن در آینده با چالش های بسیاری روبرو خواهد بود. یک لوگوی رایگان هرگز نمیتواند موجب جلب اعتماد باشد. مخاطب لوگوی آماده (رایگان) را بخوبی میشناسد و این بزرگترین شکست در اولین قدم برای شما محسوب میشود . جلب اعتماد بسیار ساده ست اما قبل از سلب اعتماد. هرگز قدرت یک لوگوی خوب را در جلب اعتماد مخاطب نادیده نگیرید. علاوه بر این ، استفاده از لوگوهای رایگان مشکلات بسیاری پیش روی خواهد داشت. هیچ کسب و کاری را با لوگوی رایگان آغاز نکنید . (گفتنی ست ، پرداخت هزینه برای طراحی لوگو ضمانتی به اصالت طرح شما نیست و امکان کپی و یا آماده بودن آن وجود دارد . مراقب سودجویان باشید)

5- لوگو چگونه اعتمادسازی میکند ؟

لوگو از قواعدی پیروی میکند و رعایت حداکثری این اصول در کیفیت خروجی آن نقش مهمی خواهد داشت. به عنوان مثال ، ساختار چشم انسان به گونه ای خلق شده که تناسب و تعادل را به خوبی درک میکند و اطلاعات دریافت شده را برای بررسی به مغز منتقل میکند. این یکی از مواردی ست که در ساختار لوگو باید مورد توجه قرار بگیرد و فاصله ی خود را به نسبت طلایی به حداقل برساند. لوگویی در جلب نظر اولیه موفق است که قواعد طراحی را به خوبی پشت سر گذاشته باشد (این جلب توجه سکوی پرش شماست) . لوگو در مرحله ی دوم باید در کنار سادگی دارای مفاهیم منحصر باشد که مخاطب را ترغیب به تحلیل نماید. زمانی که مخاطب با کمی درنگ و تامل مفاهیمی از لوگوی شما دریابد و در کنار آن برخی مفاهیم آن همچنان مجهول باقی بماند نیمی از راه را پشت سرگذاشته اید. چناچنه ساختار لوگو نیز براساس اصول قرینگی ، سادگی و … انسجام یافته باشد اعتماد اولیه شکل خواهد گرفت و مخاطب به برند شما مراجعه خواهد کرد. تمام تجزیه و تحلیل های مذکور در کسری از ثانیه در ذهن شکل خواهد گرفت ، بنابراین لوگو ماموریت بسیار مهمی خواهد داشت. در اینجا ماموریت لوگو به پایان میرسد و برای همیشه ماندگار خواهد شد و ادامه ی راه را ، کیفیت ، پشتیبانی ، خدمات پس از فروش و … هموار خواهند نمود.

کپی برداری از مطالب سایت فقط با لینک به منبع مجاز است.

منبع : لوگومستر

 

admin

Author admin

More posts by admin

دیدگاه شما چیست؟